A bőr egészsége

A viszkető akne 5 lehetséges oka |

Éreztél már viszketést, amikor pattanásos volt az arcod? A vakarás iránti vágyat annyira gátolja az állapot súlyosbodásának félelme. Szóval, mi okozza a pattanások viszketését?

A viszkető akne okai

Forrás: Media Allure

A bosszantó viszkető pattanásokat valójában több tényező is okozhatja. Az allergiától kezdve a verejtékképződésig az arcon, kiderül, hogy hatással van erre az állapotra.

Azonban a száraz bőr állapota és a bőr súrlódása az egyik leggyakoribb oka annak, hogy az akne viszket. Más okok is okozhatják ezt az állapotot, amelyeket alább ismertetünk.

1. Allergia

A viszkető akne egyik oka az allergia. A közelmúltban használt akne elleni gyógyszerekkel vagy szépségápolási termékekkel szembeni allergia a leggyakoribb allergiatípusok, amelyek akkor fordulnak elő, amikor ez az állapot előfordul.

Indító oldal Nation Capital Poison Center Egyes esetekben előfordulhatnak allergiás esetek a benzoil-peroxidot tartalmazó akne elleni gyógyszerekkel szemben, ami az akne viszketését okozza.

Normál bőrtípusú embereknél ez a módszer csak szárazabbá teszi a bőrt, és kipirultabbnak tűnik. Bizonyos bőrbetegségek esetén azonban ennek a gyógyszernek a használata allergiás reakciókat, például bőrviszketést és pattanásokat okozhat.

A valódi ok máig ismeretlen. Ennek ellenére van egy másik lehetőség, hogy ez a viszketés más gyógyszerkölcsönhatások miatt következik be.

2. Bőrreakciók gyógyszerek hatására

Az allergiák mellett a viszkető pattanások másik oka a gyógyszerekre adott bőrreakció. Ennek az az oka, hogy vannak bizonyos gyógyszerek, amelyek mellékhatásokat és allergiás reakciókat válthatnak ki.

Amikor a gyógyszer először felszívódik vagy belép a szervezetbe, fennáll annak a lehetősége, hogy az immunrendszer rosszul reagál az állapotra. Ennek eredményeként a szervezet immunrendszere betegség elleni antitesteket termel, nevezetesen immunglobulin E vagy IgE antitesteket.

Ezek az IgE antitestek ezután idegen anyagként ismerik fel a gyógyszert. Újbóli bevételkor ezek az antitestek hisztamint szabadítanak fel, így a gyógyszer kikerül a szervezetből. A hisztamin egy kémiai vegyület, amely hatással lehet a légutakra, az emésztőrendszerre és a bőrre.

Ezért, ha olyan akne-gyógyszert használ, amely allergiát okozhat, a legvalószínűbb, hogy a pattanások viszketést okoznak. Általában az ilyen típusú reakciókat a penicillin antibiotikumok okozhatják.

Ha hirtelen tüsszög és viszkető allergia jelentkezik egy gyógyszer bevétele után, forduljon orvoshoz a megfelelő kezelés érdekében.

3. Napsugárzás

//www.verywell.com/sunscreen-blocks-vitamin-d-synthesis-4138126

Ennek az állapotnak az egyik oka a túl gyakori napozás. A napsugárzás okozta bőrviszketés általában a napfény hatására bekövetkező bőrelváltozások miatt következik be.

Nincs olyan kutatás, amely valóban megmagyarázná, miért fordul elő ez az állapot. Ez a reakció azonban előfordulhat, mert az immunrendszer tévesen felismeri azokat a vegyületeket, amelyeket a bőr a napfénytől felszív.

Ennek eredményeként a szervezet megpróbálja megvédeni magát az idegennek tekintett vegyületektől, amelyek allergiás reakciókat, például viszketést okozhatnak.

Általában ez a napfényallergia olyan embereknél fordul elő, akiknek nagyon érzékeny bőrük van, és szüleik is ugyanebben a betegségben szenvednek.

4. Izzadt arc

Azok számára, akik könnyen izzadnak, esetleg pattanásos arcuk esetén gyakran viszketést éreznek a területen.

Ez azért fordulhat elő, mert a túlzott izzadtság az arcon a viszkető akne egyik oka lehet. Ez az állapot azért fordulhat elő, mert amikor izzad, a szervezet több olajat termel.

Ennek eredményeként a pórusok eltömődhetnek, és akne baktériumok szaporodásához vezethetnek a pórusokban. Ezután a baktériumok gyulladást okoznak, ami súlyosbítja a pattanásokat, és viszketést okozhat a bőrön.

5. Az akne jelei meggyógyulnak

Bár a viszkető akne legtöbb oka bőrproblémára utal, ez nem mindig rossz hír. A viszkető pattanások azt jelzik, hogy a pattanások meggyógyulnak.

Amikor a pattanás javulni kezd, a kipirosodott és pustuláris bőr helyébe új, egészségesebb bőr kerül. A folyamat során a test bőre leválik, és új bőrréteg jelenik meg.

Ezért a száraz, hámló és elhalt bőrsejtek valójában annak a jelei lehetnek, hogy Ön olyan gyógyulási folyamaton megy keresztül, amely viszketést okozhat.

A viszkető akne fenti okai néhány olyan tényező közül, amelyek ezt az állapotot okozzák. Ne feledje, ha viszkető pattanást érez, próbálja meg ne karcolni, mert rontja a bőr állapotát.